X
تبلیغات
فلیت اورهال آسمان شیراز

فلیت اورهال آسمان شیراز

خداحافظ توپولوف

اتمام حجت رييس سازمان هواپيمايي كشوري با ايرلاين‌ها براي خروج توپولف از اول اسفند رئيس سازمان هواپيمايي كشوري طي نامه‌اي به شركت‌هاي هواپيمايي داراي توپولف 154 به آنها تأكيد كرد كه از ابتداي اسفندماه سال جاري به هيچ وجه مجاز به تنظيم برنامه پرواز براي هواپيما‌هاي توپولف خود نخواهند بود.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، كاپيتان رضا نخجواني در پاسخ به اين سؤال كه: "زمين‌گيري توپولف‌هاي 154 ناوگان هو‌ايي كشور تا 30 بهمن‌ماه سال جاري قطعي خواهد بود؟ "، اظهار داشت: تمامي ايرلاين‌هاي داخلي كه در ناوگان خود داراي توپولف 154 هستند، موظفند توپولوف‌هاي خود را تا سي‌ام بهمن‌ماه سال جاري زمين‌گير كنند.
وي با اشاره به اينكه در خصوص الزام زمين‌گيري توپولف‌ها چندين دستور‌العمل به شركت‌هاي هواپيمايي داخلي كه در ناوگان خود داراي توپولوف هستند، ابلاغ شده است، بيان كرد: در اين‌باره مي‌توان به چندين نامه كه از سوي سازمان هواپيمايي كشوري به ايرلاين‌ها ابلاغ شده است، اشاره كرد.
‌رييس سازمان هواپيمايي كشوري اظهار داشت: در آخرين ابلاغيه طي ارسال نامه‌اي به شماره 38747 و تاريخ‌ 20 دي ماه 89، به شركت‌هاي هواپيمايي ايران‌ ايرتور، كيش‌اير، تابان و كاسپين بر انقضاي تاريخ فعاليت هواپيماهاي توپولف 154 از سي‌ام بهمن‌ماه سال جاري تأكيد شد.
كاپيتان نخجواني با بيان اينكه تنها اين چهار شركت هواپيمايي در ناوگان خود داراي توپولف هستند، اظهار داشت: در اين نامه خطاب به شركت‌هاي هواپيمايي مذكور اعلام شده است كه با توجه به اعلام قبلي سازمان هواپيمايي كشوري مبني بر الزام خروج توپولف‌ها از ناوگان هوايي كشور، از برنامه‌ريزي و ايجاد تعهد براي ادامه پرواز با هواپيماهاي مذكور از يكم اسفندماه سال جاري جداً خودداري كنند.
وي متذكر شد: بديهي است در صورت ايجاد تعهد و فروش بليت اين هواپيماها به مسافران، تمامي مسئوليت‌ها و عواقب ناشي از آن متوجه شركت‌هاي هواپيمايي مذكور خواهد بود.
بنابراين گزارش به دنبال دستورالعمل سازمان هواپيمايي كشوري، خروج تدريجي توپولف‌هاي 154 از ناوگان هوايي كشور، طبق توافق با ايرلاين‌ها صورت گرفته است و شركت‌هاي هواپيمايي ملزم شدند با ارائه برنامه خروج هواپيماهاي مذكور، نسبت به جايگزيني ناوگان خود اقدام كنند.
دراين‌باره چندين نامه ديگر نيز از سوي سازمان هواپيمايي كشوري به ايرلاين‌هاي داراي توپولف ارسال شده بود كه سه مورد آن به شرح زير است:
الف) در تاريخ 11 خرداد ماه 89 طبق نامه شماره 120ص /3454 به شركت هواپيماي ايرتور اعلام شد كه بايد تا يكم مرداد‌ماه سال جاري نسبت به خروج توپولف از شبكه پروازي خود اقدام كند؛ متن نامه آن به شرح زير است:
جناب آقاي صادقي مديرعامل شركت هواپيمايي ايران‌ ايرتور
با توجه به دستور رييس سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص خروج توپولوف 154 از شبكه پروازي خواهشمند است دستور فرمائيد از يكم مردادماه 1389 از هرگونه فروش بليت و ايجاد تعهد در استفاده از هواپيماهاي يادشده خودداري شود بديهي است در صورت عدم تمديد مجوز فعاليت هواپيماهاي يادشده و ايجاد تعهد، تمامي مسئوليت‌ها متوجه خود شما خواهد بود.
رونوشت:
شركت هواپيمايي كيش اير جهت رعايت موارد فوق‌الذكر و خودداري از هرگونه ايجاد تعهد از تاريخ مذكور.
شركت هواپيمايي تابان جهت رعايت موارد فوق‌الذكر و خودداري از هرگونه ايجاد تعهد از تاريخ مذكور.
شركت هواپيمايي كاسپين جهت رعايت موارد فوق‌الذكر و خودداري از هرگونه ايجاد تعهد از تاريخ مذكور.
 
ب) ‌در تاريخ 24 شهريور ماه 1389 نامه‌اي از سوي سازمان هواپيمايي كشوري به شماره 19449 به شركت هواپيمايي ايرتور در خصوص زمين‌گيري توپولف‌هاي 154 ابلاغ شد كه متن آن نامه به اين شرح است:
 
جناب آقاي صادقي مديرعامل شركت هواپيمايي ايران‌ ايرتور
احتراماً، بدين وسيله تاريخ اعتبار تمامي مجوزهاي برنامه آن شركت براي توپولف‌ها تا 11 آبان ماه سال جاري تمديد مي شود.
بديهي است از اين تاريخ به بعد از هرگونه برنامه‌ريزي پروازي ( اعم از برنامه‌اي‌، فوق‌العاده و غيره) بر اساس توپولوف، جداً خودداري شود.
ج) در تاريخ پنجم آبان 1389 سازمان هواپيمايي كشوري طي نامه‌اي به شماره‌ 26695 به شركت‌هاي هواپيمايي مذكور از آنها خواست كه از 30 بهمن‌ماه 1389به بعد از هرگونه برنامه‌ريزي پروازي ( اعم از برنامه‌اي‌، فوق‌العاده و غيره) بر اساس توپولوف، جداً خودداري كنند.
طي يك سال اخير‌ 37 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور افزوده شده است كه مطابق با 5 هزار و 600 صندلي پرواز است.
‌با زمين‌‌گيري و خروج 17 فروند توپولف باقي‌مانده ناوگان هوايي كشور‌ در واقع 3 هزار و 100 صندلي پرواز از ناوگان هوايي‌ حذف مي‌شود كه با توجه به افزوده شدن 5 هزار و 600 صندلي پرواز، در واقع با خروج توپولف‌ها، 2 هزار و 500 صندلي پرواز نيز بيشتر خواهيم داشت
+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 8:14 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

سوالات امتحان ارزیابی حرفه ای جامع علمی کاربردی

دوستان خانواده بزرگ هوانوردی سلام

بر خود واجب دیدیم  که با توجه به نزدیک بودن امتحان ارزیابی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی بخشی از سوالات مربوط به امتحان قدیم را در اختیارتون بذاریم و تا شما برای دریافت اونا دچار مشکل نباشین .

با تشکر مدیر وبلاگ و دیگر گروه هوانوردی .

اینم لینک دانلودسوالات رشته تعمیر نگهداری  هواپیما از 4shared.

http://www.4shared.com/account/document/VlCzHzzr/tamirnaegaahdarii.html?sId=N4wCPoNMW1Cjqi80&page=g

سوالات مربوط به رشته اویونیک هواپیما

لینک دانلود

http://www.4shared.com/account/document/1WfewhKU/avionic.html?sId=ifr7gwhYWsImGBot&page=g

 

دوستان اینم  سوالات مربوط به رشته کاردانی مهندسی پرواز

لینک دانلود

http://www.4shared.com/document/q1JX1EFM/mohandesi_parvaz.html

سوالت مربوط به رشته کار دانی  هوانوردی

http://www.4shared.com/account/document/zFFLxz8o/havanardi.html?sId=s7tYCRMC4T69VWXP&page=g

+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/10/27ساعت 7:33 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

کروی پروازی وخدمه هواپیمای تهران ارومیه

تصاویر زیر مربوط به کروی پروازی وخدمه هواپیمای تهران ارومیه هسته که دیگه در بین خانواده هوانوردی نیستن

امیدوارم که خداوند به خاطر خدمت صادقانه ای که برای هوانوردی انجام دادن غریق رحمت کند

وما هرجا هستیم به جهت شادی روحشون ۱۰تا صلوات میفرستیم

تصویر: کادر پرواز هواپيماي تهران-ارومیه

تنها بازمانده این سانحه سرکارخانم زهرا آهوئی هسته  که از خداوند منان طلب بهبودی کامل وصبر میکنیم

 

 

http://www.iranax.ir/uploaded/pcfbaa2096381e9211a5da35c133999e29_fvqzw02mnczv0up2cwj.jpg

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/10/26ساعت 7:32 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

آمار کلی مربوط به سوانح هوایی دنیا

 

سلام  به دوستان عزیز و گرامی بعد از حرفهای وزیر راه در مورد آمار سوانح هوایی در ایران به این نتیجه رسیدیم که آمار کلی مربوط به سوانح هوایی دنیا را در اختیار شما کاربران عزیز قرار بدیم تا بدونین که وضعیت ما خانواده هوانوردی در ایران چکونه است .

 

 

 

 

فایلش پی دی اف هست و لینک دانلودش هم در زیر قرار دادیم برا دانلود

 

http://www.4shared.com/document/Rcfd9Wui/S164_2.html

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/10/26ساعت 6:47 بعد از ظهر  توسط حسن امیری  

وزیر راه: آمار سوانح هوایی در ایران پایین است

مهر نوشت: وزیر راه و ترابری پس از حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در ارومیه گفت: هنوز هم آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایین است.

حمید بهبهانی که به دنبال حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به همراه هیئتی خود را به ارومیه رسانده است افزود: این دومین حادثه با این وسعت طی 2.5 سال گذشته در کشور است که آمار بالایی محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: برخلاف برخی جوسازی ها هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاست.

وزیر راه در عین حال تاکید کرد: دولت برای ارتقای امنیت پروازی و نیز افزایش کیفیت ناوگان خطوط هوایی ایران برنامه ویژه ای اتخاذ کرده و به زودی به اجرا در خواهد آورد.

بهبهانی با اشاره به حوادث مشابه در سایر نقاط جهان گفت: بروز اینگونه حوادث در خطوط هوایی امری طبیعی است گرچه تلاش تمام مسئولان این است که امکان وقوع چنین حوادث ناگواری به حداقل برسد.

بهبهانی با بیان اینکه دلیل اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ 727 شرایط بد جوی و نامناسب بودن دیدن خلبان بوده است افزود: این سقوط به هیچ عنوان ناشی از نقص فنی هواپیما نبوده است.

یک فروند بویینگ 727 به شماره 277 ساعت 19.45 یکشنبه در مسیر تهران - ارومیه در نزدیکی فرودگاه ارومیه سقوط کرد که در این سانحه تاکنون 77 نفر جان خود را از دست داده و 33 نفر نیز زخمی شده اند.

 

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/10/26ساعت 6:36 بعد از ظهر  توسط حسن امیری  

دختر 27ساله ایرانی اولین مهندس پرواز زن در ایران

دختر 27ساله ایرانی اولین مهندس پرواز زن در ایران!

دختر 27ساله ایرانی مهندس پرواز زن در جهان! (+عکس)

علاقه، کار خودش را کرد. آن هم در یک صبح زمستانی وقتی برای نخستین بار درون "کاک پیت" (کابین خلبان) به عنوان مهندس پرواز نشست. در جایگاه نخستین زنی که در ایران لقب مهندس پرواز را از آن خود کرده است.
پرواز با هواپیما، نقطه شروع، لحظه ای فراموش نشدنی و به ثمر نشستن یک آرزو! پرواز با هواپیما شوقی به شیرینی رویاهای بچگی، به دلچسبی به هوا فرستادن بادبادکهای رنگی و به همراه آن پریدن و پر کشیدن تا اوج آسمان است. امری که " فهیمه احمدی" بالاخره آن را تجربه کرد. او 27 سال بیشتر ندارد. او در زمینه های هوانوردی، رشته مهندسی پرواز و دوره های زمینی خلبانی و دیسپچری آموزشهای لازم را دیده است و دارای تجربه پرواز با چتر (پاراگلایدر) و گلایدراست. کسی که امروز در جایگاه تنها مهندس پرواز زن در جهان، نبض زندگی صدها مسافر را در میان دستانش می‌گیرد و آنها را به سلامت به مقصد می‌رساند درباره خودش این چنین می‌گوید: " ذاتا اهل هیجان هستم و پرواز را از کودکی دوست داشتم؛ شاید هم یک جورایی عاشقش بودم! بادبادکهای رنگی درست می‌کردم و به هوا می فرستادم. انگار درست کردن بادبادک، بهانه ای بود تا لذت پرواز را از نزدیک لمس کنم..."

از مهندسی پرواز بگو؟
- فهیمه احمدی: آشنایی با کلیه سیستمهای موتور یک هواپیما، سوخت، الکترونیک و بقیه قسمتهای فنی از جمله وظایف یک مهندس پرواز است. علاوه بر اینها یک مهندس پرواز بهتر است به مسائل ناوبری هواپیما نیز آگاهی داشته باشد.
* چه مهارت هایی لازمه یک مهندس پرواز خوب بودن است؟
- تسلط بر مهارتهای ویژه لازمه هر کاری است. فردی که می‌خواهد وارد این حرفه شود باید از سلامتی کامل جسمی و روحی برخوردار باشد. او در مراحل مختلف مورد آزمایشهای متعدد پزشکی قرار می گیرد.
* پرواز با هواپیما سخت است؟
- نه! هیچ کاری سخت نیست این ما هستیم که آن را سخت می کنیم.
* بالاخره لحظات سخت هم دارد؟!
- قرار گرفتن در وضعیتهای اضطراری در هواپیما می‌تواند یکی از آن شرایط سخت باشد!
* آن وقت وظیفه شما چیست؟
- باید در آن شرایط کاملا هوشیار و مسلط باشم.
* حس نخستین پرواز؟
- خیلی هیجان زده بودم. آنقدر که نفهمیدم چه موقع رفتم و چه موقع برگشتم؟!
* اولین تجربه پرواز از کدام خط هوایی آغاز شد؟
- تهران - مشهد.
* از زیباییهای منحصر به فردی  که در اوج آسمان می‌بینی برایمان بگو؟
-همیشه در آخرین لحظه های فرود به شهر مشهد، گردش دور حرم یکی از زیباترین تصویرهایی است که می‌بینم. علاوه بر این رشته کوههای زاگرس در غرب، عبور از دریا، قله دماوند، طلوع و غروب خورشید و خیلی چیزهای بی نظیر دیگر، مناظری هستند که در هیچ حالت دیگری نمی‌توانیم مشابه آن را ببینیم.
* از آموزشهای هوانوردی برای بانوان در ایران بگو؟ وضعیت چطور است؟
- موسسات، آموزشگاهها و مدارس هوانوردی زیادی در ایران فعالیت می کنند که به لحاظ سطح آموزشی از درجه بالایی برخوردارند. البته نا گفته نماند که هزینه آموزشها خیلی بالاست.
* سطح آموزشها در مقایسه با کشورهای دیگر چگونه است؟
- خوب است و من خوشحالم که در کشور خودم و زیر نظر اساتید فرهیخته ایرانی آموزشهای لازم را دیده ام.
* در حال حاضر هم آموزش می بینی؟
-بله؛ آموزشها همچنان ادامه دارد.لازمه پیشرفت در این حرفه به روز رسانی آموزشهاست.
* اهل ورزش هم هستی؟
-دو و میدانی و سنگ نوردی را به شکل حرفه ای دنبال می‌کنم.
* از پرواز چه آموختی؟
- نظم و برنامه ریزی، هدیه پرواز به من بود.
* از چه زمانی دوست داری نپری؟!
- از هیچ وقت!
* حرف آخر؟
- مثل پروانه ای که از پیله بیرون می‌آید، آماده پرواز شو؛ تو پرواز می کنی تا هر اوجی که بخواهی!  
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/10/23ساعت 6:40 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

مهندسی پرواز

مهندس پرواز و نقش آن در امنیت پرواز (درگذشته)
 
 
 

مهندس پرواز از جمله حرفه هایی که در مقایسه با سایر حرفه های مرتبط با هواپیما همچون خلبانی در جامعه ما کمتر شناخته شده است و معدود افرادی تصویر ذهنی روشنی از این حرفه دارند.

جهت شناخت بهتر این رشته بایستی مسیر تکاملی فن آوری هوایی و ایمنی پرواز را توام با پیشرفت هواپیمایی بررسی کرد. با نگاهی به جهان هواپیمایی و بررسی آمار و ارقام تولید هواپیما می توان دریافت که در چند دهه اخیر رشدی سریع و جهشی را در این صنعت شاهد بوده ایم بگونه ای که می توان گفت بشر در هیچ یک از صنایع دیگر تا این حد دانسته های خود را متمرکز نکرده و به این سطح از پیشرفت دست نیافته است. صرفنظر از هواپیماهای اولیه که از لحاظ شاخص های ایمنی- تجهیزات و رفاه پروازی در سطح متفاوت از هواپیماهای امروزی بودند.

سازه های هوایی بزرگتر با امکانات و تواناییهای متنوعتر زمینه را برای حضور فردی با عنوان مهندس پرواز در کنار خلبان و کمک خلبان ضرورت داد. در این نسل از هواپیماها علاوه بر هدایت پرواز ٬ کنترل سیتمهای فنی پروازی تا حدی گسترش یافت که واگذاری این امور به خلبان در کنار وظیفه اصلی وی٬ باعث کاهش ضریب ایمنی پرواز می شد.

از جمله نخستین هواپیماهایی که در آنها مهندس پرواز را در کنار خلبان می توان یافت و در نوع خود هواپیماهای موفقی هم بودند می توان به DC.8 و B.707 اشاره کرد.

اینک برای شناخت بیشتر این حرفه از وظایف و مسئولیت های مهندس پرواز در طول یک ماموریت یاد می کنیم. مهندس پرواز بسته به نوع پروازی که در پیش دارد٬ داخلی یا خارجی. به ترتیب ۲ ساعت و ۲ ساعت و نیم قبل از پرواز به همراه سایر خدمه پرواز یعنی خلبان و کمک خلبان عازم فرودگاه می شود و همراخ خلبانان به واحد دیسپیچ می رود. در این قسمت اطلاعاتی از قبیل وضعیت هواپیما٬ مقدار سوخت٬ وضعیت آب و هوایی مسیر ٬ وضعیت بار و احیانا نقص یا مورد فنی که توسط مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما گزارش شده باشد در اختیار خدمه پرواز گذاشته می شود. سپپس گروه به سمت هواپیما می رود تا مهندس پرواز اولین دسته از اقدامات خود را در کابین خلبان که اصطلاحا آن را چک ایمنی می نامند انجام دهد. این چک شامل کنترل کلیه آلات دقیق از قبیل نشان دهنده های ارابه فرود٬ کنترل وضعیت فلاپ ها ٬ وضعیت موتورها و چک کردن سیستم هیدرولیک می باشد تا قبل روشن کردن هواپیما همه چیز در حالت عادی باشد. سپس اموری از قبیل چک کردن سیسم برق هواپیما٬ اتصال به نیروی برق زمینی٬ فشار روغن ٬ فشار هوای استارتر موتورها و حتی چک سیستم تهویه مطبوع را انجام می دهد . مهندس پرواز به علاوه در خارج از هواپیما از درب سمت چپ جلوی هواپیما کار خود را شروع می کند و یک دور کامل هواپیما را دور می زند و بازرسی ایمنی می کند و دوباره به داخل کابین هواپیما باز می گردد.

توجه کنیم که در طول این مدت اقداماتی از قبیل چک کردن هرگونه نشت مایعات از قبیل سوخت روغن و حتی آب را در قسمتهای مختلف موتور٬ بال٬ شهپر و ... را انجام می دهد. یکی از مهمترین قسمتهایی را که مهندس پرواز بایستی در این مرحله بازرسی کند٬ ارابه فرود و چرخها و اطمینان حاصل کردن از استحکام مکانیکی این قسمت با بازرسی چشمی آنهاست.

ضمنا هرگونه مورد مشکوکی را مهندس پرواز به خلبان و مسئولین تعمیر و نگهداری هواپیما گزارش می کند و در صورت عدم وجود اشکال خاص با تایید مهندس پرواز و پر کردن فرمی مبنی بر نبودن مشکل خاص٬ خلبان هواپیما را رسمآ تحویل می گیرد.

در این مرحله مهندس پرواز اقدام به انجام چک لیستهای قبل از پرواز می نماید. این چک لیستها برای فازهای گوناگون عملیاتی تهیه شده اند و هر یک دارای نامی مشخص هستند. بد نیست که بدانیم طولانی ترین چک لیست قبل از پرواز از وظایف مهندس پرواز است.

به عنوان مثال هواپیمای بوئینگ ۲۰۰-۷۲۷ در حدود صد مورد بررسی قبل از پرواز ( قبل از روشن کردن موتورها) در قالب ۱۲ چک لیست خلاصه شده است که کلیه اعضاء کابین خلبان از لحاظ حرفه ای مسئولیت تمام آن مراحل را به عهده دارند. از دیگر وظایف مهندس پرواز قبل از برخاستن محاسبه وزن و نیز بهترین زاویه برخاستن هواپیما است و در هنگام فرود وظایفی از قبیل محاسبه سرعت تقرب و فرود هواپیما نیز بر عهده مهندس پرواز می باشد.

هماکنون در کشور ایران شرکتهای کیش ایر و دانشکده صنعت هوانوردی و دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به تربیت مهندس پرواز کرده اند و همه ساله افراد زیادی  (زن و مرد)  در این رشته فارغ التحصیل می شوند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/10/23ساعت 6:14 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

هواپيمايي آسمان

 

 

 

 

شركت هواپيمايي آسمان در سال 1359 از ادغام چهار شركت هوايي اير تاكسي ، پارس اير ، اير سرويس و هور آسمان تشكيل يافت . هواپيمايي آسمان هم اكنون وسيع ترين شبكه پروازي به شهرهاي داخلي با تاكيد بر پرواز به مناطق محروم كشور را دارد .

آسمان براي پوشش هر چه بهتر شبكه پروازي خود ، سه مركز پروازي به ترتيب در تهران ، شيراز و مشهد داير كرده است. هر يك از سه مركز ياد شده ، خدمه پروازي و آشيانه هاي تعمير و نگهداري مستقل دارند تا از اين طريق ضمن جذب و آموزش نيروي متخصص بومي ، پروازهاي روزانه از استقلال كافي برخوردار باشند .

هواپيمايي آسمان در سال 1381 به صندوق بازنشستگي كشوري واگذار شد . اين امر سبب شده تا آهنگ رشد و توسعه آسمان بيش از پيش فروني يابد . آسمان از بدو تاسيس تا كنون دو شاخص مهم يعني توسعه ناوگان و توسعه توانمندي هاي فني – عملياتي شركت را مد نظر داشته و در اين راه به نتايج مهمي دست يافته كه از آن جمله مي توان عضويت در مجامع معتبر هوايي جهان همچون ياتا ، نرخ صعودي جابجايي مسافر ، گسترش شبكه پروازي ، جذب و آموزش نيروي متخصص ، ساخت آشيانه ها و كارگاه هاي متعدد مهندسي تعميرات و دريافت گواهينامه هاي بين المللي از سازمان هاي معتبر هوايي اشاره كرد.

آخرين گواهينامه معتبر اخذ شده در اين خصوص IOSA  خوانده مي شود كه از سوي ياتا براي آسمان صادر شده است .

هواپيمايي آسمان همچون ساير خطوط هوايي جهان به ايمني پروازهاي خود قبل از هر شاخص ديگري توجهي خاص دارد . از اين رو با ايجاد سيستم مديريت ايمني كه در اصطلاح اس.ام.اس خوانده مي شود ، آخرين رهيافت هاي جهاني ايمني را در سازمان خود اعمال و ديده باني مي كند تا از اين طريق سفري امن و راحت را براي شما فراهم نمايد.

هواپيمايي آسمان هم اكنون با 29 فروند هواپيما به 45 شهر داخلي و 9 كشور خارجي پرواز منظم برنامه اي دارد

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1389/10/23ساعت 5:59 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

امتحان ارزیابی جامع علمی کاربردی

به خبری که هم اکنون به دستمان رسید توجه کنید

امروز صبح حمید از شیراز زنگید گفت که دانشگاه شروع به تحویل دادن نام کاربری ورمز عبور برا امتحان ارزیابی حرفه ای کرده بهتره هرچی سریعتر شروع به گرفتن اونا بکنین وعمل ثبت نام را انجام بدین

باتشکر

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/10/19ساعت 1:20 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

نرم افزار test A&P asa prepvare

این نرم افار تست زنی استاندارد که هر کسی بخواد استاندارد امتحان بده باید یکیشو داشته باشه

من خودم ازش استفاده میکنم  وخوب جواب میده

به نقل از محمد مولایی پور وبلاگ هوانوردی

 

http://www.mediafire.com/?aqat7pg5ylfgey5 لینک دانلود

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/10/19ساعت 1:2 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

test guide airframe jepessen

سلام به بچه های هوانوردی  اینم کتاب تست گاید ایرفریم که دوستم محمد مولایی پور زحمت آپلوود کردنشو کشید منم به نقل از وبلاگش میذارم بردارین وبه بقیه بچه ها هم بگین بردارن حالشو ببرن

 

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/10/19ساعت 12:53 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

امتحان کارشناسی

دوستان سلام همونطر که همه خبر دارین دیروز امتحان کارشناسی بود

بحمدالله به خیریت گذشت امتحان بد نبود ولی یه چند تا سوال بود که من تو این دوسال حتی به چشم همایونی خود ندیده بودم

اینکه میگم  چون از کتاب ایر فریم جپسون در آورده بودند که شکر خدا ماهم ایر فریم را از نزدیک زیارت نکرده بودیم

خدمت شما عارضم که در عوض سوالات موتور توربینی و آیرو . موتور پیستونی بسیار جالب انتخاب شده بود

البته که اگر کم شانسی نیاریم همه باهم از فروردین سر کلاس کارشناسی نشستیم بحق یاالله

در مورد سوالات بچه های خلبانی بگم که خودم تست کردم پسووردش درست بود

بازم اگر کسی با پسووردش مشکل داره ایمیلشو بذاره که براش سند کنم

+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/18ساعت 12:58 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   | 

سوالات general

دوست من سلام

اینم  تستهای جنرال استاندارد پرواز هواپیمایی کشوری

یکی از دوستان گفت که پسووردش باز نمیکنه ولی من تست کردم درست بود

پسووردش اینه

tcm.blogfa.com    

برای دانلود به ادامه مطلب سری بزنید

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/18ساعت 10:2 قبل از ظهر  توسط حسن امیری   | 

دعوت از اساتید

یه مژده خوب به دوستان

از اساتید محترم جناب آقای مهندس فرقانی و مهندس طاهری دعوت کردیم که به وبلاگ ما بپیوندن امیدواریم دعوت مارا قبول کنن وبیان که بتونییم از تجربیات ایشان استفاده کنیم

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/10/12ساعت 7:27 بعد از ظهر  توسط حسن امیری   |